رانندگی ایمن نیاز به داشتن تجربه و مهارت و همچنین داشتن اطلاعات کافی از قوانین و مقررات است

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۶ ب.ظ ali haghighat
پرداخت هزینه پزشکی شامل مسبب حادثه رانندگی هم می‌شود

پرداخت هزینه پزشکی شامل مسبب حادثه رانندگی هم می‌شود

تازه ترین دستورالعمل بیمه مرکزی در قانون جدید بیمه شخص ثالث، حکایت از آن دارد که دیه جرح مسبب حادثه رانندگی پرداخت می‌شود. این در حالی است که در قانون قبلی این هزینه و مبلغ به راننده مسبب حادثه (راننده مقصر) تعلق نمی‌گرفت. به گفته یک کارشناس بیمه بر اساس این دستورالعمل ، هزینه های پزشکی جزء هزینه های حوادث راننده به مسبب حادثه پرداخت می شود. لازم به ذکر است در قانون قبلی دیه فوت و نقص عضو به راننده مسبب حادثه تعلق می گرفت و این امر جدید نیست.
ادامه مطلب...
۲۸ خرداد ۹۷ ، ۲۲:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ali haghighat
دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۲۴ ق.ظ ali haghighat
تاثیر جنسیت در مسیر یابی

تاثیر جنسیت در مسیر یابی

مطالعات جدید گروهی از محققان حاکی از آن است که مردان بیشتر از زنان از مسیرهای میانبر در رانندگی استفاده می‌کنند.

ساینس دیلی گزارش داده است: در این مطالعه مشخص شد که مردان در مسیرهای شناخته شده تمایلی بیشتری به کوتاه کردن مسیر دارند اما زنان ترجیح می‌دهند تا از مسیرهای اصلی به مقصد برسند.

محققان پس از بررسی دو گروه ۶۸ و ۷۲ نفره از داوطلبان به این نتیجه رسیدند که مردان حتی در شرایطی که به‌طور کامل بر مسیرهای فرعی مسلط نیستند، تمایل بیشتری به میانبر زدن و شناختن مسیرهای کوتاه دارند اما زنان ترجیح می‌دهند از همان مسیر شناخته شده به مقصد برسند.

این مطالعه با هدف شناخت تاثیر جنسیت بر جهت‌یابی انجام شد و نتایج آن نشان می‌دهد که جنسیت در مسیریابی تاثیر دارد و مردان در یافتن مسیرهای کوتاه مهارت بیشتری دارند.

به گفته محققان، یکی از دلایل برای جهت‌یابی بهتر مردان، توجه بیشتر به بازی‌های رایانه‌ای و به‌طور اختصاصی بازی‌های رانندگی است.

برخی از کارشناسان معتقدند که بی‌توجهی به مسیر اصلی و عبور از مسیرهای انحرافی ممکن است با خطرات بیشتری در مقایسه با مسیر اصلی همراه باشد و زنان نیز برای حفظ امنیت بیشتر، مسیرهای مستقیم اما ایمن‌تر را ترجیح می‌دهند.

منبع: ایسنا

۱۴ خرداد ۹۷ ، ۰۷:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ali haghighat